Aangepast beleid door Corona (Covid-19)

Als logistiek partner, werkgever én klant staan wij van Easy2send elke dag midden in de maatschappij. We vinden het daarom belangrijk om toelichting te geven over de huidige situatie en hoe wij hier als bedrijf mee omgaan.

Allereerst is het in de weken die voor ons liggen belangrijk om elkaar zo veel mogelijk te helpen. Easy2send draagt dan ook zijn steentje bij en probeert op een zo veilig mogelijke manier zijn diensten voort te zetten, als transport stil ligt, dan ligt alles stil! Het is duidelijk dat de transport- en logistieksector al vroeg last had van het virus en tot nu toe hard is getroffen.

In lijn met het advies van het RIVM hebben wij de volgende maatregelen genomen met betrekking tot zendingen en koeriers:

  • Onze chauffeurs houden minimaal 1,5 meter afstand.
  • Onze auto’s worden frequent grondig gereinigd van binnen.
  • Voor ontvangst hoeft niet meer getekend te worden op de scanner of bon. Uw naam wordt door ons genoteerd.
  • Experts hebben aangegeven dat Covid-19 niet via zendingen (dozen, pakketten) overgedragen worden en daarmee kunnen we, mits goed verpakt, uw zendingen risicoloos bezorgen.
  • Overige aanvullende maatregelen zoals uiteengezet door RIVM en onze regering zullen opgevolgd worden.
  • Verwacht u een zending en bevindt u zich in een risicogroep, laat het ons dan weten! We zorgen dat de chauffeur dan extra maatregelen neemt m.b.t. uw veiligheid.

Op het kantoor van Easy2send hebben wij de volgende maatregelen genomen om medewerkers veilig te houden:

  • Onze planners werken in aangepaste shifts, zodat persoonlijk contact vermeden wordt.
  • Waar mogelijk worden werkzaamheden vanuit huis voortgezet.
  • Ons kantoor en gebruikte opslagplaatsen worden dagelijks meerdere malen grondig gereinigd.
  • Als ons personeel symptomen vertoont, hoe mild dan ook, worden zij verzocht om thuis te blijven.
  • Bedrijfsbezoeken zijn gedurende deze tijd strict verboden.

We streven er allemaal naar onze bijdrage te leveren aan het vertragen van de verspreiding van het coronavirus en willen benadrukken dat we alle mogelijke maatregelen nemen. Als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Heb jij een zending, maar weet je met de huidige afgesloten gebieden en restricties niet hoe je deze moet verzenden? Laat onze planning het voor je uitzoeken. We zijn op de hoogte van alle laatste ontwikkelingen en zorgen ervoor dat jouw zending met zorg wordt afgeleverd, ook gedurende deze tijd.

Update 24 maart 2019

  • De ontvanger hoeft niet meer op de scanner te tekenen, de levering gebeurt zonder de scanner aan te raken.
  • De chauffeur legt het pakket neer op een veilige afstand van de ontvanger.
  • De chauffeur vraagt de naam van de ontvanger en vult die zelf in.
  • De chauffeur noteert “C-19” of “COVID-19” op de display van de scanner in plaats van de registratie van de handtekening.

Het afleverbewijs

Door deze hectische situatie zal de elektronisch handtekening niet beschikbaar zijn op track & trace. Toch zullen de GPS-coördinaten, de nota “C-19” of “COVID-19”, de naam van de ontvanger (zoals opgegeven aan de chauffeur) en de identiteit van de chauffeur beschikbaar en zichtbaar zijn op de track & trace van pakketten in Benelux geleverd. Tot nader bericht zal de combinatie van deze gegevens de wettelijke kracht en waarde van een afleverbewijs (P.O.D.) hebben, in afwijking van de standaard handtekening zoals voorzien in onze Algemene voorwaarden. In zoverre voornoemde procedure werd gerespecteerd, zal Easy2send.nl geen aansprakelijkheid aanvaarden voor deze maatregelen ten gevolge van overmacht.

Mocht je als verzender niet akkoord gaan met deze maatregelen, dan raden wij je aan om tijdelijk geen zendingen te doen via Easy2send. Voor alle verzonden pakketten van nu af, worden deze maatregelen beschouwd als aanvaard. 
Wij zijn natuurlijk altijd beschikbaar voor advies! Neem contact op met onze planning.